Mica IT is een snelgroeiende IT-dienstverlener, met een sterke focus op Microsoft- en Azure-oplossingen. Mica IT blijft zichzelf onderscheiden door klantgerichte service en technische expertise. In dit interview vertelt Jelle over de overname van de systeembeheer- en ICT-diensten van Koper IT en de kracht van hun supportdesk, de uitdagingen in de veranderende IT-markt en hun toewijding aan klanttevredenheid.
Financieel directeur, Jelle Ruesink
In 2017 ben ik hier begonnen als support engineer en ben ondertussen doorgegroeid naar directeur.” Omdat de IT-sector in een razendsnel tempo evolueert, waardoor specialisatie steeds belangrijker wordt hebben wij per 1 januari 2024 de systeembeheer- en ICT-diensten van Koper IT overgenomen (systeembeheer, hardware, cloud computing, Microsoft-licenties, internet en telefonie). Deze strategische stap stelt Koper IT in staat zich volledig te richten op hun kernspecialisatie: het ontwikkelen van geavanceerde softwareoplossingen voor de bloemen- en versbranche.
De strategische keuze voor de overname van Koper IT was voor beide bedrijven een logische stap. Door de overname van deze activiteiten door Mica IT kunnen beide bedrijven zich volledig richten op hun eigen expertise. Voor de klanten van Koper IT betekent dit een naadloze overgang naar een specialist op het gebied van systeembeheer en ICT-diensten, met behoud van kwaliteit en continuïteit.
IT-consultancy, Mica IT
“Mica IT is een dienstverlener met een specialisatie in Microsoft- en Azure-oplossingen. Wij hebben een team van 20 hooggespecialiseerde IT-professionals en bijna 20 jaar ervaring. Naast onze diverse klantenkring hebben we ook een aanzienlijk portfolio opgebouwd in de bloemenbranche in Aalsmeer en zijn daardoor goed bekend met de wereld van veel Koper IT-klanten. Onze grootste kracht ligt in onze supportdesk: gekwalificeerde medewerkers die 24/7 klaarstaan om bedrijfsoplossingen te bieden. Wij zijn actief in sectoren zoals kinderopvang, zorg en welzijn, en de bloemensector. Ons aanbod varieert van online Cloud-werkplekken en Azure virtual desktops tot werkplekbeheer. We ontzorgen onze klanten door hen totaaloplossingen binnen de ICT te bieden. Dankzij IT kunnen we veel op afstand oplossen, wat de noodzaak om fysiek in de buurt van onze klanten te zijn verkleind.”
Onderscheidend vermogen
“Onze supportdesk speelt een cruciale rol in het behouden van tevreden klanten, met een klanttevredenheid van maar liefst 99,8%. Elke keer dat een klant contact opneemt met onze servicedesk, wordt er een ticket aangemaakt. Hierin staat het probleem en de bijbehorende oplossing. Na afronding krijgen klanten een e-mail met de vraag of ze tevreden waren. Vrijwel iedereen geeft positieve feedback, en daar zijn we trots op. Mocht een klant ontevreden zijn, dan nemen we direct contact op om het probleem op te lossen en herhaling in de toekomst te voorkomen.
Een ander aspect waarin we ons onderscheiden is ons proactieve monitoringsysteem. We monitoren de systemen van onze klanten op afstand, zodat we problemen kunnen zien aankomen en oplossen voordat ze impact hebben. Dit draagt bij aan onze hoge klanttevredenheid en maakt ons uniek in de regio.”
Trots
“De kennis en het geduld van onze medewerkers is van hoog niveau. Ze nemen de tijd om klanten stap voor stap te helpen. Als een klant ons belt met een vraag, hoeft diegene zich daarna geen zorgen meer te maken. Wij nemen de verantwoordelijkheid en houden de klant op de hoogte van de voortgang. Transparantie staat bij ons hoog in het vaandel, zodat de klant altijd weet waar hij aan toe is.”
Toekomst
“Ons doel is om voorop te blijven lopen en onze klanten tevreden te houden. Daarnaast willen we blijven groeien met ons geweldige team en doorgaan met waar we nu mee bezig zijn.”
Uitdagingen
“De IT-markt is continu in beweging. Waar bedrijven vroeger servers in hun meterkast plaatsten, is de focus nu verschoven naar de Cloud en AI. Diensten zoals Microsoft 365 en Google Business worden steeds meer gebruikt. Wij bewegen mee met deze trends en zorgen ervoor dat onze klanten toegang hebben tot de nieuwste oplossingen.”
Lidmaatschap Businessclub FC Aalsmeer
“We vinden het belangrijk om sociaal betrokken te zijn in de regio. We zijn regelmatig aanwezig bij sportevenementen, zoals korfbal en voetbal. Daarnaast wonen we ondernemersavonden en bijeenkomsten bij van de Businessclub.”
Motto
“Een collega verwoordde het perfect: ‘alles voor een glimlach’. Dat is precies wat wij nastreven. We zetten alles op alles om onze klanten tevreden te houden, klanttevredenheid staat bij ons op de eerste plaats.”
Volg Mica IT op Youtube – Podcast https://www.youtube.com/@mica-it/podcasts
Mica IT B.V.
E-mail: info@mica.nl
W: www.mica.nl
Adres: Mijnsherenweg 8D, 1424 CB De Kwakel+31 (0)297 500 604