Iedere business vereist een andere online marketing aanpak. Wij kiezen daarom altijd voor een oplossing op maat. Geen standaardpakketten, maar gerichte werkzaamheden toegespitst op jouw bedrijf, situatie, budget en doelstellingen. Het proces dat wij daarvoor aanhouden is in te delen in een aantal stappen, om zo tot het beste online resultaat te komen.
Michael van Woensel, eigenaar/allround digital marketeer
Ik ben woonachtig in Uithoorn, samen met mijn vriendin en zoontje. Op 7-jarige leeftijd ben ik met mijn ouders meeverhuisd van het Brabantse Waalwijk naar het pittoreske Kudelstaart. Daar heb ik uiteindelijk met veel plezier het grootste gedeelte van mijn jeugd doorgebracht. Daarna heb ik voor ongeveer 2 jaar in Zweden gewoond en heb ik de master-studie ‘Strategic Entrepreneurship’ afgerond. Bij terugkomst uit Zweden heb ik een tijdje in Amsterdam gewoond, waar ik mijn vriendin (opnieuw) heb leren kennen. Met het oog op de toekomst hebben we een aantal jaar geleden een huis gekocht in Uithoorn en ben ik weer dichter bij het ‘oude nest’, van waaruit ik heb besloten om volledig voor mijzelf te beginnen, met een kantoor in Aalsmeer.
Hoe ben je in deze business/branche terecht gekomen?
De interesse voor online (marketing) was altijd wel aanwezig, maar is denk ik het meest aangewakkerd in de periode dat ik in de start-up fase van Magioni heb gewerkt. Inmiddels is Magioni uitgegroeid tot een wereldwijd actief (gezond) pizzamerk. Ik merkte daar dat ik nog kennis en ervaring tekortkwam en wilde mij hier graag verder in verdiepen, maar wel op een bewezen en gedegen manier. Zodoende heb ik een traineeship Online Marketing gevolgd bij De Nieuwe Zaak in Zwolle, een bekend e-commerce (marketing) bureau. Zij hebben mij onder de noemer ‘Digital Marketing Professionals’ intern opgeleid tot online marketeer, waarna ik bij verschillende bedrijven gedetacheerd werd om ervaring op te doen. Hier heb ik de kans gekregen om in verschillende keukens te kijken. Na deze periode heb ik nog 2 jaar voor Endeavour gewerkt, een full service digital agency uit Haarlem. Maar na een tijdje besefte ik dat ik binnen mijn functie vooral bezig was om anderen beter te laten worden in het vak. Ik zette mijn kennis en ervaring te weinig in om hier zelf ook beter van te worden. Dit is een van de triggers geweest om volledig te gaan ondernemen, ook al werkte ik al voor een aantal eigen klanten naast mijn full-time baan.
Wat is het onderscheidend vermogen van Digital FC en waarom maakt dit jullie bijzonder?
Ons onderscheidend vermogen is grotendeels terug te leiden naar de kleinschaligheid van het bedrijf. Klanten vinden het fijn om meer binding met ons te hebben, in tegenstelling tot een samenwerking met grotere bureaus. Zij krijgen simpelweg meer persoonlijke aandacht bij ons. Sinds corona gaat iedereen weer naar de lokale slager of bakker om diezelfde reden. Die trend zie ik ook terug voor bedrijven binnen de dienstverlening.
Ook geven we altijd eerlijk advies en proberen technische vaktermen begrijpelijk te maken. Zorgt het advies ervoor dat een opdracht niet onze kant op valt, of niet zorgt voor extra omzet, is dit voor ons oké. Er zijn namelijk al te veel ‘cowboys’ actief binnen ons vak en wij willen onszelf altijd in de spiegel aan kunnen blijven kijken en de klant echt vooruithelpen. Dit laatste lukt overigens helaas niet altijd, maar dan is het wel zo eerlijk om daar transparant over te zijn en na te denken over welke investering zij beter kunnen doen om vooruit te komen.
Welke uitdagingen zijn er binnen jullie branche?
Dat is voor ieder bedrijf weer anders. Als je naar het vakgebied zelf kijkt, is er een hele waslijst aan uitdagingen. Het is een vakgebied waar de ontwikkelingen snel gaan, en we ook steeds meer afhankelijk zijn van bijvoorbeeld privacywetgeving. Vanuit mijn perspectief is het nog steeds een grote uitdaging om bedrijven te overtuigen wat online marketing voor hen zou kunnen betekenen. Het verbaast mij soms nog hoeveel bedrijven hier niets of te weinig mee doen, terwijl de potentie groot is. Ik vind het leuk om hen mee te nemen in mijn visie, en een goede strategie uit te denken.
Waarom zijn jullie lid geworden van de Businessclub?
Eerlijk gezegd was ik niet actief op zoek om mij aan te sluiten bij de Business Club. Ik was al lid van de ondernemersvereniging in Uithoorn – OVU, maar maakte hier de laatste tijd weinig tot geen gebruik van, mede door de geboorte en opgroeien van mijn zoontje. Met de voordelen die Business Club FC Aalsmeer biedt, lijkt het mij leuk om mijn aansluiting bij een ondernemersvereniging nog eens een kans te geven. Het is altijd goed om verbinding te zoeken met mede-ondernemers in de regio, en dit geeft mij die mogelijkheid en is tegelijkertijd een stok achter de deur.
Ons motto
Wij zijn een gepassioneerd en gedreven onlinemarketingteam dat organisaties en bedrijven helpt online beter te presteren. Online marketing is een brede term waarbij in de praktijk allerlei tactieken ingezet kunnen worden. Wij begeleiden je daarom door de gehele ‘wedstrijd’, van tactiek en strategie tot het scoren van online goals.
Digital FC
Lakenblekerstraat 49
1431GE Aalsmeer
Michael van Woensel
Email- michael@digitalfc.nl
Telefoon 06-30128764