Over bloomon

Bloomon zet de bloemenindustrie op zijn kop – ten goede. Hoe? Door de traditionele toeleveringsketen te verstoren!  We slaan de veiling en groothandel over om de reis van onze bloemen te verkorten.  En we maken gebruik van technologie, merk en innovatie om cadeaus en abonnementen te leveren waar onze klanten in heel Europa blij van worden.

In 2014 lanceerden we in Amsterdam en in 2021 bundelden we onze krachten met Bloom & Wild, het snelst groeiende e-commercebedrijf in het Verenigd Koninkrijk (volgens de Financial Times).  Onze groep wordt gesteund door topinvesteerders en is nu de thuisbasis van een familie van 3 sterke merken, Bloom & Wild, bloomon en Bergamotte.  Samen hebben we al meer dan 20 miljoen bestellingen geleverd (en dat aantal groeit nog steeds!), waardoor we het grootste directe bloemenbedrijf in Europa zijn.

Onze visie is om dé bestemming te creëren om het leven een beetje mooier en attenter te maken. En we stoppen niet bij bloemen en planten. Beginnend met het Bloom & Wild merk, breiden we ons cadeau-aanbod uit naar andere categorieën zoals taarten, kaarsen en cocktails. Dit maakt allemaal deel uit van onze ambitie om Europa’s nr. 1 op het gebied van directe cadeaus voor consumenten te worden.

Operations bij de Bloom & Wild Group

Het is onze taak om ervoor te zorgen dat onze producten in de juiste hoeveelheden en kwaliteit, op de juiste plaats en op het juiste moment beschikbaar zijn, zodat we onze klanten tevreden kunnen stellen en verspilling tot een minimum kunnen beperken.  We richten ons op kwaliteit, duurzaamheid en innovatie.

Een van onze sterkste punten is onze geïntegreerde toeleveringsketen.  Door directe integratie met telers, de ontwikkeling van geavanceerde technologie, analyses en tools in onze eigen magazijnen en via onze eigen leveringsorganisatie kunnen we de productkwaliteit, procesefficiëntie en nauwkeurigheid van prognoses optimaliseren.

Ons team is onderverdeeld in 3 subteams, maar in de praktijk werken we nauw samen om een naadloze ervaring te garanderen voor klanten in elk van onze Europese markten.

  1. Supply Chain, Quality & Styling – Ons team van inkopers, supply chain specialisten, stylisten en kwaliteitsmanagers is verantwoordelijk voor het duurzaam inkopen en waarborgen van de kwaliteit van onze verse bloemen, planten en geschenken.
  2. Forecasting & Logistics – We coördineren ons eigen bezorgnetwerk en werken samen met externe fulfilment- en transportpartners om de last mile logistics voor klanten in al onze Europese markten te organiseren. We zorgen ook voor prognoses en centrale planning om klanttevredenheid, capaciteit en leveringsprestaties te garanderen.
  3. Warehouse Operations – Onze teams beheren de intake, productie en fulfilment in een aantal magazijnen in het VK en de EU.

Het Amstelveen Magazijn

Het hart van alle Bloom & Wild activiteiten is ons magazijn in Amstelveen.  Als logistiek knooppunt voor onze gehele Europese toeleveringsketen verwerkt ons diverse team van ~100 mensen wekelijks meer dan 600.000 stelen om tienduizenden boeketten te produceren en te leveren aan klanten die elk van onze merken kopen.

Onze naadloze werkzaamheden beginnen ’s ochtends vroeg, wanneer verse bloemen en planten die ’s nachts zijn aangekomen, worden gecontroleerd op kwaliteit.  De hele dag door werken we in hoog tempo aan het maken en verpakken van verse boeketten en andere cadeauproducten, die ’s avonds in tientallen vrachtwagens worden geladen, zodat ze de volgende dag bij onze klanten kunnen worden afgeleverd.

De site van 10.000 m² bevoorraadt ook onze andere magazijnen van de Bloom & Wild Group in Europa en wordt ondersteund door een kleinere site in het Royal Flora Holland Building, waardoor we maximale versheid en kwaliteit kunnen leveren en onze duurzaamheidsdoelstellingen kunnen halen.

Iedereen die hier werkt heeft de kans om vanaf dag 1 een impact te hebben en een verschil te maken voor onze klanten.  We zijn een diverse groep mensen die nieuwe ideeën en nieuwe technologie omarmen en spannende projecten creëren die de grenzen van creativiteit en efficiëntie verleggen.  En we doen dit in een ondersteunende en coöperatieve omgeving, waar de bijdrage van elk teamlid wordt gewaardeerd.

Vacatures: www.jobs.lever.co/bloomon

Als je vragen hebt over een van onze openstaande functies of het wervingsproces, neem dan gerust contact op via recruitment@bloomon.nl

www.bloomon.nl

www.instagram.com/bloomonnl

www.facebook.com/bloomonNL

www.x.com/bloomonNL


Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.


DELEN

Lees ook:

Word ook lid