Door Jamie van Eenennaam.
Roy Ramdjanamsingh. Wie is Roy en wat is zijn achtergrond?
Roy Ramdjanamsingh is oprichter en directeur van Q4 Profiles. Na jaren van studie in binnen en buitenland, onderzoek en de vele gesprekken die hij sindsdien heeft gehad, start hij in 1999 een nieuwe onderneming die sinds 2008 bekend is onder de naam Q4 Profiles. Het DNA van deze onderneming bestaat vooral uit compassie. Dat begint met zelfinzicht en inzicht in de ander, zodat mensen vanuit elkaars perspectief optimaal kunnen samenwerken en communiceren in een high workload omgeving. Het is deze passie en zijn doorzettingsvermogen die ten grondslag liggen aan het huidige succes. Roy weet mensen te raken en snel tot de kern te komen en weet hierdoor mensen in hun kracht te zetten.
De oorsprong van zijn kennis ligt in een opleiding gedragswetenschappen in Amerika. Naast de specialisatie op het gebied van DISC, Waarden en Interesses, Aanpassingsvermogen en Vaardigheden is Roy nog dagelijks bezig met verdiepingsstudies in binnen- en buitenland, waaronder Emotionele Intelligentie (EQi 2.0).
Focus van Q4 Profiles is mensen optimaal te laten communiceren en hun talenten te benutten, zodat zowel prestaties verbeteren, werkplezier en de vitaliteit toeneemt. Om dit te kunnen realiseren ontwikkelt Q4 Profiles gedragsprofielen. Dit helpt mensen en ook organisaties om inzicht te krijgen in de eigen communicatiestijl, voorkeuren en gedrag maar ook in die van de ander.
Roy coacht momenteel de (jeugd)trainers van FC Volendam. Hij helpt de jeugd om elkaar beter te begrijpen. Je hebt binnen de club verschillende disciplines die bij elkaar komen zoals het bestuur en de spelers. Ook bij sportclubs is het belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen elkaar beter begrijpen.
Onderscheidend vermogen Q4 Profiles
Q4 Profiles gaat nooit rechtstreeks naar eindklanten toe. Q4 Profiles werkt met gecertificeerde partners die zich hebben aangesloten bij het bedrijf. Wanneer er een klant bij Q4 Profiles aanklopt dan zet Q4 profiles een partner/ consultant in om het bedrijf verder te helpen.
Verder is Q4 Profiles 100% eigenaar van de zelfontwikkelde profielen en is Q4 Profiles een 100% Nederlands bedrijf. Q4 Profiles ontwikkelt eigen producten waarin gebruik gemaakt wordt van bestaande theorieën (o.a. DISC). Het product is volledig in het Nederlands en andere talen beschikbaar.
Welke uitdagingen heeft Q4 Profiles
Een van de uitdagingen voor Q4 Profiles is om zich te gaan profileren binnen Aalsmeer. Momenteel zijn erslechts enkele lokale klanten aangesloten. Er zijn meer dan 4.000 bedrijven binnen Aalsmeer, dus hier liggen mooie kansen. Veel bedrijven kunnen hulp gebruiken om in de interne organisatie mensen beter met elkaar te laten omgaan. Q4 Profiles wil zich langzamerhand meer profileren binnen Aalsmeer en zou graag aan de leden van de business club een lezing geven.
Waarom lid geworden van de Businessclub van FC Aalsmeer
Roy wil de club sponsoren, omdat hij als ondernemer gevestigd is in Aalsmeer. Vorig jaar heeft de Lions Club Aalsmeer de kantine mogen gebruiken voor een fundraising activiteit. Zo is FC Aalsmeer bij Roy op het netvlies gekomen. In de toekomst wil hij meer samen gaan doen.
Slogan Q4 profiles
‘Het BeRaken van mensen’.
Je wilt mensen bereiken met een boodschap. Met deze boodschap wil je mensen vervolgens raken. Als je mensen geraakt hebt, dan gaan ze over tot actie. Roy wil graag een bijdrage leveren om de interactie tussen mensen onderling te vergroten. Dit vergroot het onderlinge begrip en de onderlinge verdraagzaamheid. Met Q4 Profiles wil Roy graag een bijdrage leveren aan de verdraagzaamheid tussen mensen.
Het gaat niet om wát je zegt, maar vooral om hóe je het zegt. Nuance en toon zijn heel belangrijk voor mensen. Q4 Profiles Bereikt mensen en Raakt ze met de juiste woorden op de goede toon. Dat noemt Q4 Profiles BeRaken.
Maarse & Kroon Hof 7
1431 PB Aalsmeer