Interview door Nikki de Boer.
Dit bedrijfsprofiel is anders dan de reguliere bedrijfsprofielen van de leden van de BusinessClub van FC Aalsmeer en gaat niet over één van onze leden, maar over het bedrijf waar wij als BusinessClub mee samenwerken voor de BusinessClub App.
Luuk van Dieten . Customer Success Manager bij Bundeling.
Bundeling heeft een communicatieplatform ontwikkeld in de vorm van een app. Dit members only platform is exclusief voor leden van de BusinessClub te downloaden in de Google Play Store en in de App Store. Bundeling is ontstaan doordat de founders een grote behoefte opmerkte bij betaald voetbalclubs om op een eenvoudige, laagdrempelige manier te communiceren met leden van de businessclub. Hier heeft Bundeling op ingespeeld en in 7 jaar tijd is Bundeling uitgegroeid tot marktleider in hun vakgebied.
Door het succesvol uitrollen van het platform bij klanten zijn vele bedrijven in aanraking gekomen met Bundeling. Mede vanwege de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid van het platform besloten bedrijven om ook met Bundeling te werken voor de interne communicatie binnen hun eigen organisatie. Het aanspreken van deze voor Bundeling nieuwe markt heeft gezorgd voor groei binnen het bedrijf, inmiddels zijn er 35 medewerkers werkzaam.
Bundeling onderscheidt zich doordat een persoonlijke en flexibele dienst kan leveren aan partners. Het platform wordt continu doorontwikkeld in samenwerking met bijna 1000 klanten in verschillende vakgebieden. Samen met de klant worden de wensen besproken zodat de klant wordt geholpen met een maatwerk platform, volledig in eigen look and feel. Door de grote groei wordt ondersteuning steeds belangrijker, inmiddels staat er een supportteam van 6 medewerkers.
Uitdagingen.
Bundeling kent op dit moment een aantal uitdagingen. Allereerst: het behouden van de positie als marktleider in Nederland. Om deze positie te waarborgen is het van belang dat er continu nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten toegevoegd worden en dat de huidige klanten de juiste aandacht krijgen. Ook het werven van nieuwe klanten is daarin een belangrijk aspect. Daarnaast moet Bundeling continu reageren op veranderende regelgeving in de App Store en in de Google Play Store. De dienstverlening is sterk afhankelijk van deze partijen, dus hier wordt dan ook scherp op gereageerd, de stabiliteit van het platform staat voor Bundeling namelijk op nummer één.
Waarom heeft de Business Club gekozen voor Bundeling?
De BusinessClub merkte dat er toch vraag was naar een manier om gemakkelijk en snel contact te kunnen leggen met bedrijven in omgeving, ze wilde een platform waar alle leden elkaar gemakkelijk op konden bereiken. Met de vraag hiernaar zijn ze onderzoek gaan doen naar de opties en al snel kwamen ze uit bij Bundeling. De BusinessClub was vooral geïnteresseerd omdat Bundeling een erg breed aanbod heeft om echt alle wensen te vervullen en te kunnen verwerken in de app.
Tot slot wil Luuk van meegeven dat je als organisatie het beste kan kijken hoe je onderdelen en taken eenvoudiger kan automatiseren en uitvoeren. Zoals Luuk het zegt “Hoe kan je met zo min mogelijk moeite, zo veel mogelijk bereiken? Door dit toe te passen wordt het gemakkelijker om je als bedrijf bezig te houden met wat echt belangrijk is.
CONTACTGEGEVENS
hoofdvestiging: Protonenlaan 2a,
5405 NE Uden
t: 085 020 0554