Foto © Digital Revolution B.V.
In 2022 heeft 123inkt haar 4 miljoenste klant verwelkomt en is daarmee marktleider op het gebied van online verkoop van inktcartridges, toners en fotopapier. Sinds de start in 2000 is 123inkt een van de snelst groeiende en meest succesvolle webwinkels van Nederland.
Wie is Michel van Oostrum?
Michel is vanaf zijn twaalfde actief in de sport en heeft van 1986 tot 2002 betaald voetbal gespeeld bij clubs als o.a. Ajax, Telstar, PEC Zwolle en FC Emmen. Daarna richtte hij een voetbalschool op in het stadion van FC Emmen, waar hij als voetbaltrainer en coach werkte. Komend jaar gaat hij zijn achttiende jaar in als trainer/coach.
Zijn carrière in sponsoring begon echter bij de lokale Volvo dealer Broekhuizen, waar hij werd gevraagd de toenmalige directeur mee te nemen naar netwerkavonden om hem zodoende weg wijs te maken in het zakenleven van Emmen.
Voor een baas heeft Michel eigenlijk nooit gewerkt, totdat er vorig jaar een vacature voor accountmanager sponsoring bij 123inkt op zijn pad kwam. Toen heeft hij de switch gemaakt en sinds januari 2022 is hij in loondienst van 123inkt.
Waar vindt 123inkt Sportsponsoring zijn oorsprong?
Sportsponsoring is circa vijftien jaar geleden ontstaan bij een lokale voetbalclub in Hilversum. De eigenaar wilde iedereen gelijke kansen geven en in uniforme kleding laten sporten. Wat je afkomst ook is, iedereen zou er hetzelfde uit moeten zien. Uiteindelijk is 123inkt gegroeid tot hoofdsponsor van de kleding bij 35 partnerclubs in heel Nederland, waaronder FC Aalsmeer. Om die reden zijn zij naast hoofdsponsor van FC Aalsmeer ook lid van de BusinessClub geworden.
Wat maakt jullie als sponsorafdeling groots?
Het kledingcontract maakt een cruciaal onderdeel uit van de overeenkomst.123inkt heeft inmiddels een eigen kledinglijn genaamd Patrini. Patrini is Latijns voor ‘sponsor van het kind’, refererend naar het ontstaan van de sponsoring vijftien jaar geleden. Voetbalclubs worden door de sponsorafdeling volledig ontzorgt. Het ontwerp van de kleding wordt in onderling overleg met de club bepaald. 123inkt kan hiervoor terugvallen op de eigen afdeling Design.
Rondom het verstrekken van de kleding op de clubs wordt vaak een speciale gelegenheid georganiseerd zoals een toernooi. Een echt feest dus.
Hoe ziet jullie vooruitzicht voor de komende periode eruit?
Het doel is om te groeien van 35 partnerclubs naar 50. Daarnaast zal de sponsorafdeling vanaf het nieuwe seizoen 2022 – 2023 bij de partnerclubs op locatie grote bijeenkomsten organiseren, waarbij de focus zal gaan liggen op het delen van kennis. Zo gaat onder andere 123zakelijk een presentatie geven over hoe je als bedrijf online beter gevonden kan worden. De avonden moeten voor zowel voor de leden als hun aanhang een win–win situatie opleveren.
Contactgegevens
Digital Revolution B.V.
Nieuw Walden 56
1394 PC Nederhorst den Berg
W: www.123inkt.nl
T: 0294- 787108
E: info@123inkt.nl